Stránky

pondelok 17. júna 2013

Zdravá Nutella

Prečo som sa dopracoval k napísaniu tohto článku? Naposledy keď som bol v obchode tak som zbadal nutellu ako sa na mňa pozerá aby som si ju zobral do nákupného košíka. Nedalo mi to, tak som sa pozrel čo taká nuttela vôbec obsahuje. To čo som zbadal ma veľmi nezarazilo lebo som čakal podobné hodnoty. Takže nutellu som pekne vrátil späť na svoje miesto a rozhodol som sa si radšej takú jednu nutellu vyrobiť a z výsledkom som bol milo prekvapený. 

Zloženie klasickej nutelly

cukor, rastlinný olej, lieskové oriešky 13 %, odtučnené kakao 7,4 %, sušené odtučnené mlieko 6,6%, sušená srvátka, emulgátor: lecitíny (sójové); vanilín

Čo mi hovoria tieto informácie? Rozhodne každý vidí na prvom mieste cukor a je ho tam naozaj dosť. Na 100g neuveriteľných 56,7g.  Hneď za cukrom nasleduje ďalší zabijak v podobe rastlinného oleja, tento tuk nám skôr uškodí ako pomôže. No a nakoniec tu máme "hlavnú" prísadu aby nutella mohla byť nutellov, reč je o lieskových orieškov, ktoré majú "extra" zastúpenie 13%. K ďalšiemu zloženiu sa ani nebudem vyjadrovať a radšej prejdem k zloženie nutelly, ktorú som si spravil.

Zdravá Nutella

Zloženie:
lieskové oriešky 60%, kokosový olej 20%, kakao 20%, mandľové mlieko, stévia

Všimli ste si rozdiel oproti klasickej nuttely z obchodu? Cukor tam hľadáte márne, pretože tam ani nie je. (môže tam byť, ak namiesto stévie použijete med). Takže pýtate sa ako som dosiahol tieto hodnoty? Prečítajte si následujúci recept a všetko sa dozviete.

Čo budeme potrebovať?

15g lieskové maslo
5g kokosový olej
5g 100% kakao
mandľové mlieko
stévia (môžme použiť aj med)

Samozrejme ak si chcete urobiť viac, treba si to prepočítať na potrebné množstvo :)

Postup prípravy


Jednoduchý postup

1. Všetko zmiešame a máme hotovo :)

Rozpísaný postup (pre tých čo radi čítajú)

1. Pripravíme si prázdnu nádobu, kde všetky ingrediencie zmiešame.

2. Nasypeme 5g kakaa (približne kopcovaná čajová lyžička).

3. Do misky ďalej pridáme 15g lieskového masla.
zdravá nutela z lieskový orechov

4. Nasleduje pridanie kokosového oleja.
panenský kokosový olej

5. Pridáme troška mandľového mlieka podľa toho akú hustú nutellu chceme.
domáce mandľové mlieko

6. Nakoniec pridáme štipku stévie (v prášku alebo v tekutej forme) na osladenie. Naozaj len štipku aby sme to neprehnali, stévia je 300x sladšia ako cukor no jej glykemický index je 0. Ako náhradu za stéviu môžme použiť aj med alebo kokosový cukor.

7. Všetko dokopy zmiešame a zdravá nutella je na svete. Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Get this tabber widget

Za posledných 7 dní

Za posledných 30 dní

Za celé obdobie